Top 10 Mandig Mad

Naga JolokiaEDIT

For nyligt bragte vi første halvdel af denne liste, for din skyld har vi her samlet det til én post. Det kommer til at spare dig for tonsvis af KiloJoule samt give dig styrken til at squatte tungere, lave flere armbøjninger og flere pullups, bare kom igang.

Der findes et væld af uvidenskabelige artikler der lister forskellige fødevarer efter forskellige kriterier “10 fødevarer der øger din sexlyst”, “5 fødevarer der holder sygdommen væk” eller “6 ting du kan spise dig slankere med”. De fleste artikler er trukket ud fra stedet hvor solen aldrig skinner og kan dermed bedst anvendes til at rengøre selvsamme område, når materiale af karakter af ovennævnte indlæg har forladt samme område. Tænk over den.

Ikke desto mindre er top 3-10 lister en kunst, som en hver hjemmeside med respekt for sig selv, skal kunne mestre. Idag skal du nyde mandigt.dk’s bud på de 10 mest mandige fødevarer – i verden!

Vi har forsøgt at fundere valgene på de tre målbare parametre:

1. Testosteronboost

Har fødevaren en påstået eller bevist indflydelse på testosteronniveauet hos mænd? Mad der øger testosteronproduktion, det er mandigt. Hvis du vil vide hvorfor, så læs den her: 5 Gode Grunde til at Give en Fuck for dit Testosteron

2. Hår-på-brystet-faktor

Alle ved at stærk chili giver ekstra hår på brystet. Sådan er det bare. Det er parameter nummer 2. Læs her hvorfor stærk chili er mandigt

3. Chokværdi

Ligger det på tallerkenen og siger BØH! eller får det tilskuere til at ryste i bukserne som når Skipper Skræk flækker en dåse spinat? Chokværdi er et vigtigt parameter for at definere mandig spise. Sværdet har tårnhøj chokværdi, chokværdi må anses for et vigtigt karaktertræk for mandig spise.

10. Mandler

Den Canadiske Mandelbestyrelse (dette er ikke en joke) anbefaler at man spiser ca 23 mandler om dagen. Mandler indeholder alt muligt lækkert der booster testosteronproduktionen, herunder magnezium, E-vitamin og potassium. Mandler har i årevis været et symbol på mænds virilitet, de indeholder da også arginin, der er sat i fobindelse med mandige ting så som erektioner og sexlyst. Men ligegyldigt hvordan man vender og drejer den, så kommer en erektion aldrig til at give hår på brystet, selvom den kan repræsentere en vis chokværdi. Mandler er nummer 10 på listen over mandig mad.

9. Spinat

Hvis man spiser sin spinat, så bliver man stor og stærk. Alle ved det. Spinat er smækfyldt med magnesium, der øger testosteronniveauet hos mænd. Spinat på dåse virker specielt godt, hvis man er en piberygende lille splejs. Det giver dig arme så stærke som damplokomotiver og øger din evne til at banke bad guys signifikant.

8. Broccoli

Udover at være en supersvulstig og velsmagende grøntsag, er broccoli også super mandig, broccoli er rig på zink, der øger testosteronproduktion. Det er pænt mandigt. Broccoli er også en af de danske grøntsager der har det absolut højeste proteinindhold, det er har nok også noget at gøre med at det teknisk set er blomsterknopper mere end en egentlig grøntsag. Broccoli klarer sig så godt på listen fordi den også kan double som blomsterbuket, hvilket nok vil overraske de fleste.

7. Persille

Persille battler østrogen, østrogen er ikke specielt godt for mænd, selvom mænds kroppe selv producerer det. For højt østrogenniveau hos mænd kan have en hel masse nederen følger, fx lavere sædkvalitet og depression. Røvtur. Tak persille for at slås mod det nederen hormon der finder vej ind i vores kroppe gennem blandt andet plastic, kosmetik og sprøjtegift. Nederen.

Derudover smager persille godt i alting. Uden undtagelse. Det er nemt at dyrke og det er nemt at blende med broccoli, mandler og spinat når man skal lave pesto BOOOOOM!!!!! Det kom måske ikke bag på dig, kære læser, men det kom bagpå alle dem der blev blendet, derfor fandt persille vejen til 7. pladsen på mandigt.dk’s liste over mandig mad.

6. Vilde Svampe

Mandigt.dk har tidligere skrevet om tilværelsen som jæger, samler eller indkøber. Det er pisse fucking mandigt at skaffe sin egen mad, det er indiskutabelt. Det føles sygt svedigt at være udenfor og bruge ens sanser og viden til at opspore mad. Helt ærligt. Vikingerne sagde at man fik et nyt brysthår for hver svamp man samlede. De vidste hvad de talte om. Svampe kan hjælpe med at lukke røven på prostata cancer og er en fødevarer med næsten ingen kalorier der smager fantastisk og indeholder tusindvis af næringsstoffer.

Når man finder svampene selv får man motion og respekt for viden, natur og/eller mangel på samme i processen. Det kan måske indgyde en lyst til at tage ansvar for ens omgivelser eller til at dygtiggøre sig yderligere indenfor svampekundskabernes magiske verden.

5. Æg

Æggeblommer indeholder kolesterol og D-vitamin, der begge kan virke fremmende for testosteronproduktionen hos mænd. Da testosteron er mandens bedste ven, er æg af samme årsag også en supermandig spise. Derudover er det jo et stort plus at man kan have en æggemaskine i baghaven, der kører på køkkenaffald.

På mandigt.dk hersker der ingen tvivl, det er pissemandigt at være god til at lave mad. Enhver mand bør have minimum 3-5 retter han mestrer til perfektion, derfor giver vi dig her en sindssygt nem opskrift på noget folk altid fucker op. Den mandige omelet:

a. Fyr op for en pande på fuld smadder.

b. Mens du venter på at panden bliver overdrevet varm rører du tre æg op med lidt stærk sennep og chili.

c. Når panden er helt psykotisk brandvarm smider du rigelige mængder fedtstof på, smør eller olie.

d. Så snart smøret er smeltet tyrer du de omrørte æg på panden. Du skal ikke blive bange hvis det larmer eller ryger lidt, verden er farlig, lige nu er røg og larm en del af planen.

e. Vent 40-60 sekunder, evt med pull ups i din pullup-bar i køkkendøren (læs her hvorfor pullups er fede).

f. Fold omelletten en enkelt gang med en stegespatel, mens den ligger i panden og server.

Opskriften kan perfektioneres i forhold til dit køkken og din smag, på mandigt.dk er vi tilhængere af en temmelig våd omelet med rigeligt chili og ost. Hverken du eller dine gæster kommer til at vide hvad der ramte jer når først i har fået gourmetprygl af den Mandige Omelet.

4. Paranødder

På engelsk er de kendt som Brazil Nuts, det er den fedeste nød i verden. Mandler er ok, men paranødder er alt alt alt for overdrevede. Du tænker sikkert “hvorfor?” jo ser du, paranødder bliver nævnt af testosteroneksperten Timothy Ferriss som en af de tre vigtigste initiativer man kan tage for at booste sit testosteronniveau. Tim selv har et svimlende testosteronniveau på 1290ng/dl hvilket svarer til ca dobbelt så meget som en gennemsnitlig mand på hans alder (37 år). Han har selv gjort et meget aktivt stykke arbejde for at få banket det derop, så han ved hvad han taler om. Tim F anbefaler 3 paranødder om morgenen og 3 paranødder om aftenen. De er stopfulde af energi, så medmindre du er igang med aktivt at tage på i vægt, bør du være lidt forsigtig med at snackspise en daglig pose af dem (læs; paranødder er også en hurtigt genvej til at blive tyk).

3. Friskfanget Fisk

Screenshot2014122614.26.561f15b2ef52e3b3

Fisk er rige på vitaminD, der er sat i sammen hæng med testosteronproduktion. Det er naturligvis mest mandigt at fange fiskene selv, så ved man præcis hvor de kommer fra og hvordan de er blevet slagtet og behandlet efter fangst. Men kan også vide sig nogenlunde sikker på at man ikke har long linet eller trawlet på bunden af et følsomt økosystem.

Udover paranødder nævner den gode Tim Ferris også sol og fiskeolie som noget der booster testosteronniveauet sindssygt meget, hvis du selv fanger fisken er der også en overhængende chance for at du får lejlighed til at få en del sol på næsen, genialt. Hvis du er en sand player gør du ligesom Frank Erichsen aka Bonderøven og fanger ørred ved håndkraft, ligesom i klippet her.

2. Hvidløg

Udover at være the no. 1 Vampire Killer, er hvidløg rig på allicin, allicin er sygt svedigt til at nakke cortisol. Gennem de seneste år er vampyrtruslen mod menneskeheden tøjlet drastisk, tilgengæld er der kommet en ny og større trussel fra zombier. Af samme grund er hvidløg droslet langt ned af listen over ting-jeg-SKAL-have-med-til-apokalypsen. Måske også fordi de fleste i bund og grund synes at livet som vampyr lyder ok fedt, tak for lort True Blood.

“Men fint nok, zombierne skal dø, jeg har allerede stacket op på økser og flammekastere, hvad har det med cortisol at gøre” tænker du sikkert, men prøv så lige at tjekke denneher;

Cortisol er et hormon der “bekæmper” testosteron i kroppen – og ofte vinder hormonvampyren cortisol – hvilket er en af mange årsager til den moderne mands gennemgribende testosteronkrise (tjek artiklen 5 grunde til at give en fuck for dit testosteronniveau).

Du kan snildt klemme lidt hvidløg ind i din omelet, prøv dig frem indtil du er tilfreds.

1. Chili-Bønner

Bønner er rige i både protein, D-vitamin og Zink. Protein er en nødvendig bestanddel af en hvilken som helst sund diæt, protein er en essentiel del til opbygning og vedligeholdelse af muskelmasse. Muskelmasse er fedt. Muskelmasse er som regel også flot (hvis man er til mennesker og andre naturligt fremkommende dyr).

Bønner er dobbelt fede fordi det ikke forurener sindssygt meget i produktionen, som fx dyr gør, da disse skal have produceret sindssygt meget foder, som de så skal spise inden de bliver til proteinrig mad, bønner er bare proteinrig mad. Svedigt. Chilibønner er især fede fordi de kan tilberedes sammen med samtlige komponenter på hele denne liste!

Der er set en sammenhæng mellem højt testosteronniveau og stor lyst til chili, man er stadig usikker på hvorfor, men det kan vel ikke skade at tyre ordenlig meget chili ned i ens bønner, så kan haters sikkert også lukke røven, hvis de brokker sig over at der ikke er nok fabriksproduceret kød i deres bønner. Burn mother fuckers, burn.

God jul og hold det svedende!

Som en ekstra lille bagjulegave kommer også her verdens fedeste julenummer, lavet af Tue Track og Gramsespektrumdrengene:

https://soundcloud.com/xtranaan/smuglerne

“Kilder” – hovedsageligt uvidenskabelige underholdningsblogs

http://anabolicmen.com/50-foods-that-boost-testosterone-levels/

http://blog.gnc.co.uk/2012/10/16/top-8-foods-to-increase-testosterone-levels-naturally/

http://www.newsmaxhealth.com/Headline/low-testosterone-low-T-virility-sexual-function/2013/05/09/id/503728/

http://www.menshealth.co.uk/food-nutrition/what-to-eat/eat-up-to-man-up-2

http://www.4hourlife.com/2011/03/11/testosterone-four-hour-body-sex-machine-cheat-sheet/

by Frederik

One thought on “Top 10 Mandig Mad

  1. Pingback: Er du Jæger, Samler eller bare indkøber? | Mandigt.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *