The 100 Push Ups Challenge

Laocoon

Her ses grækergudernes konge Zeus, han laver push ups og PullUps hver dag, husk det (det er ikke Zeus, men Laokoon – ifølge vores hjemmedreng Zeus, lavede Laokoon dog vildt mange push ups da han levede. Blandt andet fordi Poseidon var træls overfor ham, så han skulle bruge styrken til at stå imod slanger og andet utøj. red.).

Der er nogle fede typer i USA, der har fundet på “the 100 pushup challenge”. Den går ud på at man skal træne sig op til at kunne lave 100 push ups i streg. Det er ikke alene pisse mandigt. Men det er sgu også badass. Armbøjninger er mandige, armbøjninger er badass.

PushUps er en af de absolut bedste funktionelle øvelser på kropsvægtsmarkedet. Når man ligger og smeder pushups med god teknik, kommer man virkelig godt igennem en god bunke muskler. Det er naturligvis mest triceps (bagsiden af overarmen) og brystmusklerne der aktiveres.

De muskler er også nogle af de fedeste, indenfor muskler, ikke mindst fordi de ser blærede ud. Armbøjninger er måske den ældste styrketræningsøvelse vi kender, historikere mener at spartanske soldater lå og smedede ordenligt mange push ups når de ikke var i krig, eller når de skulle holde styrke og kondition ved lige under krig. Hvis de havde mulighed for det, har de garanteret også smedet et par pull-ups. PullUps er også pissemandige. Læs mere her.

Armbøjninger er vildt gratis, de kræver ikke et månedskort eller at der står en personlig træner og råber af dig undervejs (selvom dette aspekt af armbøjninger sælger ret godt, se fx Hæren, CrossFit-bølgen og holdtræning i fitnesscentre).

Pushups er virkeligt taknemmelige på den måde, de kommer helt gratis og straffer dine arme.

Selvom det primært er en armøvelse, opbygger man også en stærk kernemuskulatur, da man skal spænde helt op som en planke, for at få mest ud af armbøjningerne. Uanset ens styrke niveau, kan man få en helvedes masse ud af armbøjninger, fx ved at gøre dem langsommere, holde pause 1 cm over jorden, eller ved at hæve fødderne, fx ved at have fødderne på en stol og hænderne på gulvet.

Der er nogle stoddere der har fundet på 100pushupschallenge – en ret fed ide, især fordi den er nem at forstå. Selvom man naturligvis kan diskutere præcis hvor meget man får ud af at ligge og smede 100 armstrækkere i træk hver dag. Ikke desto mindre er det en overdrevet blæret ting at sige at man har gjort eller bare at kunne.

Den ene tredjedel af Mandigt.dk har allerede fuldført 100 pushups i streg, derfor må de to tilbageværende tredjedele naturligvis tage opgaven op, vi vil løbende følge op på resultaterne herinde. Hvis du har lyst til at ligge og straffe dine arme i vores virtuelle selskab, så kom igang og fis ind på http://www.hundredpushups.com

Derinde kan du finde dit niveau og skyde programmet igang, de estimerer omkring 6 uger, for at gå hele vejen til 100 armbøjninger i streg, supermandig træning!

Hold det svedende!

Læs Også:

5 Grunde til at DU bør give en fuck for dit Testestoron!

5 Gode Grunde til at lave PullUps

Masakren i Mern

Mangler du også PullUp styrke?

by Frederik

One thought on “The 100 Push Ups Challenge

  1. Pingback: Det Store Skuffejern 5/6 (forpremiere i Det Kongelige Teater) | Mandigt.dk

Skriv et svar

Din e-mailadresse vil ikke blive offentliggjort. Krævede felter er markeret med *